€ 60,00
Inkijkexemplaar
Betaal eenvoudig en
veilig online

Samenvatting

Dit boek brengt een algemene inleiding in de sociale psychologie. Na een algemene schets van het vakgebied gaat de auteur in op enkele kernthema's. Meer bepaald wordt er aandacht besteed aan de sociale basis van het zelf, sociale perceptie en sociale beïnvloeding. Het tweede deel van het boek gaat in op fundamentele theorievorming over sociale cognitie en attitudes, waarbij toepassingen in de reclamewereld eveneens aandacht krijgen. Het volgende deel handelt over interpersoonlijke en groepsprocessen, waarbij onder andere hechte relaties en groepsprestaties aan bod komen. De relaties tussen groepen worden behandeld onder de vorm van hoofdstukken over stereotypen, vooroordelen en discriminatie, de multiculturele samenleving en conflict. Ten slotte wordt er ingegaan op toepassingen van de sociale psychologie in de rechterlijke en politieke wereld.



Over de auteur

Alain Van Hiel is als hoogleraar verbonden aan de vakgroep Ontwikkelings-, Persoonlijkheids- en Sociale Psychologie van de Universiteit Gent

Productspecificatie

ISBN 9789038221380
Gewicht 1772.0000
Auteur Alain van Hiel
Illustrator Onbekend
Uitgever Ef & Ef Media
Taal Nederlands
Afmetingen 270 x 208 x 36 mm
Druk 1
Uitgave datum 3 apr. 2014
Lengte Nee
Geïllustreerd 1
NUR code 775
NUR Categorie Sociale psychologie
Trefwoorden Nee
Uitvoering Hardback
status Uitverkocht
Beschikbaarheid Niet beschikbaar
Levertijd 0
Boekstatus Nvt
Geimporteerd Nvt
Aangepast 6 apr. 2016
  • Altijd gratis verzending!
  • Ruim 75.000 producten op voorraad
  • Op werkdagen voor 23:00 besteld is morgen in huis*
  • Persoonlijk en deskundig advies