Leren (en) doceren in het hoger onderwijs

Meer Views

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Gratis thuisbezorgd!

€ 48,95
Inkijkexemplaar
Betaal eenvoudig en
veilig online

Samenvatting

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De rol van de docent is en blijft een cruciale factor in de onderwijsleersituatie. Of het nu gaat om een college, een werkgroep of welke onderwijsvorm dan ook: van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student kan worden bereikt. In vier thema's behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema's, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk thema bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen.
De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan de 'digitale didactiek'.

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs is bij uitstek geschikt om te gebruiken bij de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis.

Ton Kallenberg is Director Education and Studentaffairs aan de Faculteit der Geesteswetenschappen van de Universiteit van Leiden. Zijn voornaamste expertisegebieden zijn kwaliteitszorg en accreditatie, onderwijsvernieuwing, universitaire didactiek en docentprofessionalisering. Daarnaast verricht hij onderzoek naar bestuur, beleid en organisatorische processen in het hoger onderwijs.
Linda van der Grijspaarde is zelfstandig onderwijskundig adviseur (Van der Grijspaarde Onderwijsadvies). Zij is gespecialiseerd op het gebied van kwaliteitszorg en accreditatie, onderwijsvernieuwing en docentprofessionalisering in het hoger onderwijs.
Astrid ter Braak is zelfstandig onderwijskundig adviseur en docent aan het Da Vinci College. Haar expertisegebieden zijn curriculumontwikkeling, docentprofessionalisering en studieloopbaanbegeleiding.
Gerard Baars is directeur van het Risbo aan de Erasmus Universiteit. Zijn voornaamste expertisegebieden zijn onderzoek naar studiesucces in het hoger onderwijs en het didactisch gebruik van ICT in het hoger onderwijs.

Productspecificatie

ISBN 9789462364172
Gewicht 848.0000
Auteur Ton Kallenberg, Linda van der Grijspaarde, Astrid ter Braak, Gerard Baars
Illustrator Onbekend
Uitgever Boom Lemma uitgevers
Taal Nederlands
Afmetingen 238 x 169 x 24 mm
Druk 3
Uitgave datum 27 aug. 2014
Lengte Nee
Geïllustreerd 0
NUR code 841
NUR Categorie Onderwijskunde
Trefwoorden Nee
Uitvoering Paperback
status Actief
Beschikbaarheid Op voorraad
Levertijd 0
Boekstatus Nvt
Geimporteerd Nvt
Aangepast 8 apr. 2016
  • Altijd gratis verzending!
  • Ruim 75.000 producten op voorraad
  • Op werkdagen voor 23:00 besteld is morgen in huis*
  • Persoonlijk en deskundig advies